Caspar Veeger

altCaspar Veeger is beeldend kunstenaar in Amsterdam. Hij gebruikt fotografie als medium voor zijn autonome werken, de abstracte beeldvorming doet soms meer aan schilderijen denken, dan de meer gangbare invulling van dit medium. 

Hij is gefascineerd door structuren, die hij in zijn omgeving en op zijn reizen tegenkomt. Doordat hij deze via close-ups uit hun omgeving isoleert en vervolgens tot een omvangrijk formaat uitvergroot, komen deze als het ware tot leven in een geheel nieuwe setting.

De foto’s die hier getoond worden zijn afkomstig uit zijn series: ‘Secret Affair’, ‘Looking Glass’ en ‘Mental Time-code’. De details die hij uit zijn omgeving verzamelt zijn afkomstig van bv. muren, vloeren, schepen, de structuur van een blad, stenen, afgebladderde verf, roest, enzovoort.
Read more...
 
Janosh

Geometrie in graancirkels

‘Wij sturen veel hologrammen jullie atmosfeer in. Deze energieën worden door jullie energielichamen opgenomen. Op die manier worden verschillende coderingen, die in jullie menselijke broncode liggen opgeslagen, geactiveerd. Deze codes worden door jullie onderbewustzijn opgepikt omdat het hierin het thuiszijn herkent.’ Saïe.



Mijn hologrammen bleken graancirkels

Graancirkels, ik heb er nooit iets mee gehad. Totdat ik ontdekte dat de hologrammen, die ik in 2003 ineens voor me zag, graancirkels bleken te zijn! Natuurlijk begon toen mijn fascinatie voor dit eeuwenoude mysterie te groeien. Er rezen allerlei vragen: hoe ontstaan graancirkels, waar dienen ze voor, hoe worden ze gemaakt? Mijn verbazing bleef groeien, want ik begon niet alleen de hologrammen waar te nemen, ik kreeg ook nog eens allerlei informatie door wat de hologrammen/graancirkels betekenden! Over mijn persoonlijke proces, vertel ik uitgebreid in mijn boek: De Kunst van Creëren. In deze fase vertel ik in het kort wat meer over het fenomeen graancirkels.

Read more...
 
Martine Mulder

Van kunst en het leven genieten, dat is wat de enthousiaste, eigenzinnige kunstenares en galeriehoudster Martine Mulder doet. Martine is sinds 2002 werkzaam als beeldend kunstenaar en heeft daarnaast sinds vorig jaar een eigen mobiele galerie, Storm Galerie, op wisselende locaties. Amsterdam Geniet bevat deze keer een aantal digitale collages van Martine. Martine heeft veel met het thema WATER. Water speelt vaak een rol in haar computerkunst. Als spiritueel element in haar Mindscapes; een serie wonderbaarlijke werelden waarin alles mogelijk is.

ceci nest pas un paradis 2010

En als essentieel element in de serie New Horizons: landschappen uit een mogelijke toekomst, waarin water de wereld overstroomt of er juist geen water is. Martine voegt hier aan toe: “En ik zit ook graag aan het water, haha. Ik kom helemaal tot rust van water, starend naar de lichtreflectie en de kabbelende beweging.” Genieten speelt een grote rol in haar leven.

Read more...
 
Felix Pinchi

FELIX AGUIRRE Pinchi.
 
Born August 21, 1983 in Huanuco – Peru.
I received at a very early age drawing and painting classes from the Usko-Ayar Amazonian School teacher and director Don Pablo C. Amaringo Shun. And participated in several art shows organized by the INC (Instituto Nacional de Cultura) by the school and other national organizations promoting the new art form Amazon.

On 15 September 2006 I retired from the school receiving a certificate as an instructor of painting and painter, on behalf of Usko-Ayar Amazonian School of Painting.  Today I expose my work online on facebook, Artel and other sites. The rest of my training is self taught and my work is almost unknown. The diversity of my subjects is based on a constant quest for challenges they face and to learn from it. I like to dwell on landscapes and details; always trying to capture the surreal reality in its purest form and trying to optain a perfection that I know exists.

Took Ayahuasca for the first time when I was studying philosophy of the teachers teaching about plants in school. I remember the Ayahuasca showed me more than I wanted, above all, learned to appreciate more things about  plants and thanks to them we have a good spiritual, mental and material ……... It gave me a purpose for art, a way to connect people with the forest and the universe and illuminate the soul, raising awareness to care for and protect our planet, showing how beautiful and wonderful it is, so you can come to live in peace.

Tingo Maria, the town where I live now, I started my career with impressionism and surrealism happenings, where I started to reshape my style of painting, which eventually defined in a style, like a very personal dream, where the artistic impulse takes center stage. This space is the space dream Ayahuasca, the only space that could contain the overwhelming body of sleep, airy space where movement mystically makes bodies move up in a paradoxical way: as if being carried by some invisible spirit in a cosmic vacuum . According to the shamans of the jungle, it is the primary space, the array and the receptacle in which case the original creation, guided by the snake of DNA to our ancestors, in the manufacturing space, and the intermediary, that is, not is, visible and invisible: a cosmic mirror where the mirror would be perpetual, the memory image of the ancestral spirits, the antidote against forgetting, and the cure of our deseases. Watching the visionary images of the artist is like examining a huge cosmic mirror, an image intriguing to speculate, reflecting the exquisitely rich surface of the folds, textures misleading the game, this also reveals that the image hidden in dreams sacrosanct, and is a great reward to the viewer, the precious gift offered by the artist, a song on a canvas shaped like a poem without words that lifts our spirit to God, therefore, this is an imaginary space and spirits are like visions.


alt

 

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 Next > End >>

Facebook Like button